19.01.2024 r. III GMINNY PRZEGLĄD KOLĘD I PASTORAŁEK // 08.02.2024 r. UDZIAŁ POCZTU SZTANDAROWEGO W GMINNYCH OBCHODACH 104 ROCZNICY POWROTU KASZUB DO MACIERZY //
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Reset

Nasi uczniowie w stolicy

W dniach 16.05. – 18.05.2022r. uczniowie klas 4-6 uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. W ciągu trzech dni udało nam się zobaczyć i zwiedzić najciekawsze miejsca w stolicy.
Pierwszego dnia zwiedziliśmy Pałac Kultury i Nauki, Stadion Narodowy, Bulwary Warszawskie, Ogrody Uniwersytetu Warszawskiego i Syrenkę. Mieliśmy też okazję po raz pierwszy poruszać się po mieście metrem. Nocleg spędziliśmy w hotelu ARAMIS.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zjedzenia śniadania w hotelu Portos, a następnie z panią przewodnik udaliśmy sie autobusem do Łazienek Królewskich. Pani przewodnik pokazała nam dom premiera Mateusza Morawieckiego, pałac na wodzie, amfiteatr, pomnik Chopina i  przedstawiła historię Łazienek Królewskich. Mieliśmy, też niezwykła spotkanie z aktorką Katarzyną Dąbrowską podczas kręcenia filmu, z którą zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Następnie udaliśmy się autobusem na Starówkę, gdzie odwiedziliśmy Bazylikę św. Jana, zobaczyliśmy Pomnik Małego Powstańca, kolumnę Zygmunta i poznaliśmy historię Warszawy w czasie II wojny światowej. Wracając mieliśmy też okazję zobaczyć zmianę warty przy Pomniku Nieznanego Żołnierza.

Trzeci dzień po śniadaniu pojechaliśmy do Polskiego Radia. Niesamowite doświadczenie, mieliśmy okazję zobaczyć, jak na żywo nadawano z Radia Czwórki wiadomości z przebiegu wojny na Ukrainie. Każdy chętny mógł spróbować swoich sił przy nadawaniu wiadomości przez radio. Poza radiową Czwórką, byliśmy w studiu Radio Dzieciom, Polskiej Dwójce i Polskiej Jedynce.

Taki wyjazd to wspaniała lekcja historii, sztuki, przyrody, ale czas kiedy mogliśmy pobyć razem. Takie wyjazdy integrują, uczą, ale są również odpoczynkiem od codzienności.
Mirosława Labuda, Lucyna Potrykus i Sylwia Porębska– nauczyciele SP w Mirachowie.

Data dodania: 2022-05-23 15:23:27
Data edycji: 2022-05-23 18:25:50
Ilość wyświetleń: 185

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej